maandag 24 juli 2017

Hier WIL ik niet aan wennen

Nu Collega vakantie heeft mag ik op maandag werken en ben ik op dinsdag vrij. Vandaag was mijn tweede werkmaandag op rij en hoewel ik ondanks een aantal verrassingen (en beslist niet in de positieve zin van het woord) lekker gewerkt heb, weet ik een ding zeker: Hier WIL ik niet aan wennen. 

Laat mij maar lekker het zondagavond gevoel op maandag hebben. Omdat maandag geen echte weekenddag is, doe ik veel meer dan op een zondag waardoor een beetje op tijd in slaap vallen meestal geen probleem is waardoor vroeg opstaan op dinsdag geen probleem is. Niet dat vroeg opstaan op maandag een probleem is. Het is mij al twee weken op rij gelukt. Meer omdat ik tegen vijf uur pas echt weg begin te dommelen en dan kan je maar beter opstaan. Val ik dan nog in slaap loopt de wekker af op het moment dat ik die in dromenland vertoef en als ik ergens katterig van word, dan is het daar van. 

Daarbij heb ik ook het idee dat de gemiddelde maandagochtend werkverrassing een zwaardere impact heeft dan een dinsdagochtend verrassing. Maar dat kan ook aan het aantal slaapuren liggen dus daar ga ik mijn hand niet voor in het vuur steken. 

Enfin, na vandaag mag ik nog een keer op maandag werken en daarna ben ik er weer voor een hele lange periode van af. Je zou er bijna de vlag om uithangen. ;-) 

Hoe zit het bij jou? Fulltime, parttime, niet werken? Een of meerdere dagen vrij of moet je elke werkdag aan de bak? 

8 opmerkingen:

  1. Oh ik kan het me zo voorstellen.. En dat gevoel van een extra zondag hebben is toch zalig!
    Ik werk al 11 jaar niet meer en heb het nooit gemist, hoewel ik altijd met veel plezier gewerkt heb.
    Sowieso vind ik een wekker zetten niet meer zo leuk.. 😳😴

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die hele wekker nauwelijks meer nodig. Zelfs in de vakantie was ik om half 6 present.. ;-/

      Verwijderen
  2. Maandag, dinsdag en donderdag op kantoor en op woensdag vaak nog een paar uurtjes thuis werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als één van de weinige vrouwen - krijg ik vaak de indruk - werk ik fulltime. Al 37 jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag en kan ik vanwegen mijn gezondheid niet maar zo ben ik in het verleden wel begonnen..

      Verwijderen
  4. Heerlijk zo'n vrije maandag. Ik werk op maandag en woensdag de hele dag. De ene week op dinsdag, de andere week op vrijdag (de hele dag). En op donderdagochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vermoeiend, zo wisselend. Of valt dat mee? Wen je daar aan…?

      Verwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!