donderdag 16 november 2017

Binge watchen

Bij tijd en wijlen ben ik een enorme muts, bluts, whatever.

Ooit, lang geleden, kon ik mijzelf nog wel eens een avondje zoet houden door TV te kijken maar vaker combineerde ik dat met lezen of breien of zo.

Sinds ik internet via de kabel heb kijk ik niet zo gek veel TV meer om over lezen nog maar te zwijgen. Dus toen ik ging verhuizen nam ik naast mijn internet wel TV af bij Ziggo maar dat kastje en al die opties dat hoefde ik niet.  Ik programmeerde de mij bekende zenders en dat was dat. 

Nu, zes jaar later, kijk ik nog steeds niet extreem veel TV maar soms zie ik via het net dat er een leuke film komt op een zender die mijn TV niet herkent (al kan dat ook aan de zenderinstellingen liggen). Terugkijken, oude of nieuwe series in een ruk van voor naar achter bekijken en alle andere moderne opties zijn er voor mij niet bij.

Vanavond, na het regelen van het omzetten van mijn telefoon abonnement kreeg ik een brainwave.  Ik hoor/zie al een tijdje reclames van Ziggo voorbij komen waar wordt gemeld dat je via telefoon, tablet of online TV kunt kijken. Ik was in een voortvarende bui en heb de Ziggo TV app eerst op mijn telefoon ge├»nstalleerd en toen ik die aan de praat had ben ik met online TV kijken aan de slag gegaan. Ik moest er Chrome voor downloaden maar het is gelukt. Ik kan via mijn laptop TV kijken. Nog niet alles wat ik wil zien (ik heb niet het meest uitgebreide TV abonnement), maat wel al veel meer dan via de TV en de beeldkwaliteit is beduidend beter.

Binge watchen zit er volgens mij voorlopig nog niet in, maar het begin is er.

Hoe zit het met jouw TV-kijk-gedrag?


9 opmerkingen:

  1. Zo goed als 0
    We hebben een Netflix abo omdat de zonen in den vreemde dat wel handig vonden. Moeder betaalt en de heren kijken, daar komt het op neer want behalve House of Cards heb ik geen enkele serie gezien of gevolgd. Soms kijk ik DWDD, soms Pauw (meestal val ik halverwege in slaap ...). Wat ik leuk vind is de serie over Hendrik Groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen tv, maar jat (met toestemming) de Netflix en Ziggo Go-accounts van mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binge Watchen is niks voor mij. Ik lees veel liever een boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is volgens mij ook leuker... Hoewel ik de laatste jaren regelmatig moeite heb met mij concentreren op een boek..

      Verwijderen
  4. Een week Netflix geprobeerd. Maar Videoland is leuker want meer Nederlandse series. Dus abonnement voor € 8.99 per maand. We binge watchen inderdaad regelmatig, alleen wist ik niet dat het zo genoemd werd.
    Verder heb ik een alles-in-1 abo bij Telfort (ook mobiel van Telfort, dan krijg je dus korting op je alles-in-1, geloof ik laatst in een reactie gezet bij jou). Opnamepakket, 2 ontvangers voor beneden en boven. En interactieve TV. Kijken op smartphone, tablet en SmartTV. Eerst was dat alleen in huis, maar tegenwoordig als ik het spotje mag geloven ook buitenshuis, nog niet uitgeprobeerd. Dus wel van alle gemakken voorzien. Ik gebruik mijn SmartTV nog maar 2,5 jaar als zodanig eigenlijk..
    Maar ik vind het heerlijk zo! Hoewel het nu lijkt of hij vaak aan staat is dat niet zo hoor, ook wel avonden niet. Maar we kijken nu rustig 2-3 afleveringen van een serie op een regenachtige middag... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha. Ja dat van mij is dramatisch. Ik denk dat de tv zelfs weg kan. Hij staat vaak alleen aan voor wat achtergrond geluid. Ik kijk zo af en toe eens een film of serie. Maar veel liever ben ik aan het lezen. Heerlijk!! Dat Netflixxen is helemaal niks voor mij. Dan zit ik 24/7 aan de buis gekluisterd en kom ik mijn huis niet meer uit. Want al die series wil je dan toch wel zien?! Dus uit zelf bescherming begin ik er niet aan haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na een middagje The Big Bang Theory kijken vraag ik mij 2 dingen af: 1) Waarom ben ik ooit gestopt met regelmatig kijken en 2) Wat ga ik volgende week doen want om dit nog een zondagmiddag te doen... Lijkt mij niet gezond..

      Verwijderen
  6. Herkenbaar, zeg. Ik ben ook niet zo'n tv-kijker. Ik combineer het meestal ook met van alles. Reclames duren tegenwoordig zo lang dat je ondertussen je wc kunt poetsen, de vaatwasser leeg kunt halen of een boodschapje kunt halen bij de buurtsuper. Die app hebben wij ook op onze iPadjes. Ik wil nog wel eens The Big Bang (leuk! leuk! leuk!) kijken als ik sta te koken. En vriendje-lief zit rustig een half uur op het kleinste kamertje tv te kijken (en zo).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben weer helemaal verslaafd aan The Big Bang .... Gelukkig staat youtube er ook vol mee...

      Verwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!