maandag 20 november 2017

Dromen

Een paar weken geleden had ik mijn laatste sessie bij Coach. De laatste meditatie die ik deed betrof een familie iets. Het bedanken van mijn (voor)ouders. Dankzij mijn gesloten ogen loste de wanden van de kleine praktijkruimte zich op om generatie na generatie toe te laten. Na het aansluiten van mijn grootouders verdwenen de gezichten, zag ik nog slechts gestalten. 

'Je gaat door tot aan het begin der tijden', hoor ik haar zeggen. Zonder te bewegen knik ik. Dan zie ik, zo ver weg dat ik hem eigenlijk niet kan zien maar dat doe ik wel. Urgh verschijnen. Hij staat eerst achter mijn moeder maar hobbelt dan, steunend op zijn krukken, naar mijn vaders kant. Hij kijkt over de toekomstige generaties heen naar mij. Ik glimlach. Ik weet dat ik het verzin, maar het voelt goed, zo'n wijs man in de familie.

'Ik zag je glimlachen', zegt Coach na afloop van de oefening. Ik knik en vertel. Over Urgh. Over zijn boek. Over mijn voornemen om later, wanneer ik groot ben, zijn verhaal uit te geven. 'Waarom wachten tot later?', vraagt zij. 'Veel werk', zeg ik. 'Alles redigeren en zo'. Bij het afscheid beloof ik haar een getekend exemplaar van het Boek van Urgh. 'Ik wacht er op', antwoord zij. 

Vanmorgen word ik langzaam wakker. Ik verkeer nog in een soort droomtoestand en zie mijzelf achter een laptop, voor het raam van een kleine kamer zitten. Niet het huis wat ik ken. Wel mijn huis weet ik. Ik vraag mij af wat er is gebeurt maar ik krijg geen antwoord. Die andere ik typt dat het een lieve lust is. Ik ga achter mijzelf staan en lees mee. Het is het begin van het Boek van Urgh. Het begin, maar anders dan het huidige begin. Mijn hoofd vult zich met verhaallijnen. Lijnen die lijken op wat ik al geschreven heb, maar toch anders.  

Ineens weet ik waarom het zo lastig schrijven is momenteel. De losse eindjes en vage beginnetjes binnen het Boek van Urgh zitten mij dwars. Daarom wil ik niet verder schrijven. Kan ik niet verder schrijven. Wat ik ook weet: Later komt veel sneller dan verwacht en lijkt meer op straks. Op een goed voornemen. In 2018 ga ik schrijven aan het echte Boek van Urgh. Dus mocht je de Urgh-pagina's missen, dan weten jullie wat er aan de hand is. 


8 opmerkingen:

  1. Graag ook een getekend exemplaar na voltooien van je boekšŸ’‹
    Ik wacht geduldig.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastisch voornemen! Verheug me al op de tijd dat je er middenin zit, en natuurlijk ook op t uiteindelijke resultaat ����

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes. En als ik dan mijn boek bestel, dan wil ik ook een gesigneerd exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeas... Al 5 exemplaren 'verkocht' ... En ik moet nog gaan schrijven.. ;-)

      Verwijderen
  4. Yeah... dat zou geweldig zijn! Ik ben ook fan, dus schrijf mij maar bij het lijstje! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja! Doen! Het is zo leuk om een 'echt' eigen boek vast te hebben! En je weet waar je moet zijn, he? bij www punt mijnbestseller punt nl. Daar kun je uitgeven met een echt nummer! En verkopen via de webshop! Veel succes! .... en dat ik dan laten kan zeggen 'Ja, die beroemde schrijfster? Ja, joh. Ik lag vroeger haar weblog al!' :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!