woensdag 15 november 2017

Huwelijksaanzoek

Ik zit rustig te werken wanneer er een collega binnen kom. Of ik even tijd voor hem heb. Hij ziet wat bleek rond de neus en er parelt zweet op zijn voorhoofd. Hoewel ik alleen zit zeg ik, 'Gooi maar in de groep'. Hij slikt eens en zegt, 'Ik moet wat dingen muteren maar ben bang dat ik straks niet meer weet wat er oorspronkelijk stond, is er een manier om dat dan terug te halen. Kan jij een overzicht maken'. 

'Ik kan wel een uitdraai maken van wat er nu staat', knik ik. Ik heb de vinger op de zere plek gelegd. Hij heeft de gegevens al een paar dagen eerder gemuteerd. 'Misschien de mutatie logging', zeg ik. Hij kijkt bedenkelijk maar zegt niets. Ik voer wat basisgegevens in, zijn gebruikers naam en druk op een knop. Er verschijnt een mooi lijstje. 'Ja maar..', begint hij maar voordat hij kan zeggen dat hij aan dat lijstje niets heeft klik ik op de eerste regel. Er opent zich een nieuw schermpje. Hij valt stil. Daar, op mijn scherm, staat zijn oorspronkelijke mutatie. Ik klik op de volgende regel en daar verschijnt mutatie twee. Und so weiter und so weiter.

'Je hebt mijn leven gered', jubelt hij. 'Trouw met me!'. Volgens mij is mijn heldendaad daarvoor niet groot genoeg en dat zeg ik hem ook. 'Zeg wat je lekker vindt, dan neem ik dat morgen mee. Hebben jullie hier een snoeppot die ik kan vullen..'. Die hebben we. 

Iets zegt mij dat het morgen druk wordt op kantoor. Volle snoeppotten hebben bij ons op de gang de neiging rond te zingen.. ;-)

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het snoep is glutenvrij. Of de snoeppot dat ook is weet ik niet dus ik eet er niet van. Gelukkig houd ik sowieso niet van snoep dusssss… Collega's blij…

      Verwijderen
  2. Ja, die snoeppotten, dar weet iedereen altijd erg snel vanaf hè? Ik krijg toch wel een uitnodiging voor jullie huwelijk hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha, ik had dat gezicht wel eens willen zien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha. Altijd fijn om een collega uit de brand te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhh, toch wel schattig. Maar inderdaad; aan een snoeppot heb je meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!