zondag 19 november 2017

Missertje

Zonder enig besef van tijd maar met een volle blaas word ik wakker, stommel uit bed, zak in de keuken lang genoeg door mijn knieën om met samengeknepen ogen de tijd op het klokje van de oven te lezen. 7:12 uur. Ik duw een knik uit mijn rug en loop verder. Ondanks -7,5 en -5 en in het halfduister zie ik drie sleutelbossen aan de boekenkast hangen. Ik maak de WC deur open en Me begint te schreeuwen, 'Je kind heeft zich verslapen. Maak hem wakker'. Ik voel een knaagje en twijfel even. 'Wat ben jij voor een moeder', sneert Myself. 'Juist deze week kan hij het zich niet veroorloven om te laat te komen'. Ik soebat even met de dames maar  loop uiteindelijk de kamer in om mijn agenda te controleren. Daar staat het. Zoon heeft deze week vroege dienst. Hij had dik een uur geleden al op zijn werk moeten zijn. Ik bedenk mij niet langer, vertel mijn blaas nog even sterk te zijn en loop Zoon's slaapkamer op. Bij de tweede keer zijn naam noemen doet hij zijn ogen open. 'Het is zeven uur geweest', zeg ik, 'Je bent te laat voor je werk'. Hij pakt zijn telefoon, kijkt even goed en zegt, 'Het is zondag muts'. 

Beschaamd trek ik mij terug. Mede omdat mijn blaas mij vertelt dat de nood nu toch wel heel heul heul erg groot is. Twee minuten later lig ik weer in mijn bed en vraag mij af waar deze vergissing vandaan komt'. Als ik iets voor tien uur wakker schrik denk ik het te weten. Ik ben een beetje moe en mijn agenda is een beetje vol. De 'einde-van-het-jaar-tropen-maanden' zijn weer begonnen. 

10 opmerkingen:

  1. Arme jongen.. kan hij uitslapen staat er opeens een drietal voor zijn neus te mekkeren...
    Sterkte met de komende laatste weken! Lijkt korter vind ik.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is (gelukkig) gewoon weer in slaap gevallen ....

      Verwijderen
    2. Wat een mazzel, dan hoef je je ook niet meer schuldig te voelen hè.. ;-)

      Verwijderen
  2. Aaah en dat op zondag... Zo vroeg...
    Overigens herken ik je wel. Ik heb een aantal maanden lang best hard gewerkt en dat begint nu zijn tol te eisen. Het wordt tijd voor iets meer vrije dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zondag (-:
    Ik herinner me een verhaal van een collega. Hij was op zondagmiddag even in bed gaan liggen en schrok om 7 uur wakker. Hij dacht dat het maandagochtend was en moest zich haasten om nog op tijd op z'n werk te komen. Bleek het zondagavond 19.00 uur te zijn. Daar kwam hij achter toen hij voor de bank stond en er niemand open deed.
    Zo bont heb jij het gelukkig niet gemaakt (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat zal zoonlief blij met je geweest zijn op zijn vrije zondag. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat zijn de beste vergissingen! Wat een mazzel dat-ie lekker kon blijven liggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!