vrijdag 10 november 2017

Rook Melder

Soms denk ik, 'Ik moest maar eens een rook- of brandmelder kopen', om het net zo snel weer te vergeten. 

Vandaag kwam ik thuis uit het werk en was zo enorm blij met mijn vergeetachtigheid want…want anders had ik vanmiddag mijn huis niet binnen gekund. Had ik mij een weg moeten banen tussen drie brandweerkorpsen heen moeten wurmen.

Ik ben niet de enige hier in huis die wel eens vergeetachtig is. Zoon had keurig de boerenkool en aardappelen opgezet om te koken, en het draadjesvlees om op te warmen.  Lekker allemaal. Maar je moet er wel even bijblijven.

Toen ik binnen kwam kwam de grijsblauwe rook en walm van aangebrand vlees mij al tegemoet. In de huiskamer liep het water langs de ramen. De aardappelen en de boerenkool waren nog net niet drooggekookt. Iets wat je van het vlees niet kon zeggen.

Enfin. Pitjes uit, vleespan naar buiten, deur open, verwarming uit, aardappelen en boerenkool verwerken tot stamppot, rookworst er bij. Tegen de tijd dat de stamppot op was, waren de ramen weer droog en de blauwe walm grotendeels verdwenen. 

Alleen de geur… Die ben ik zo een twee drie niet kwijt.

Nou ja, heb ik een goed excuus om vanavond nog niet met de was te beginnen maar er een echt rustig avondje van te maken. Dat heb ik verdiend. 

9 opmerkingen:

  1. Oh. Mijn. God. Je schrikt je toch de tandjes.
    Ik zou toch maar minstens één rookmelder kopen. In ons vorige huis hebben we brand gehad. Toen wisten we het bestaan van die krengen nog niet. Het maakte ook niet uit. De brand begon half 12 's nachts en ik lag gelukkig weer wakker...
    Dat wordt flink luchten in het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Duim je mee voor een beetje zonnig droog weer … Pfff

      Verwijderen
  2. Mens.. schrikken hoor! Een rookmelder is echt zo gek nog niet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was niet thuis en Zoon had 'em vast niet gehoord met koptelefoon op …

      Verwijderen
  3. Zo, je had niet heel veel later thuis moeten komen denk ik toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoon liep bijna op mijn hakken de keuken binnen en was sneller met reageren dan ik zie de gek..

      Verwijderen
  4. Panneke met wasverzachter op het vuur zetten schijnt te helpen tegen de stank, volgens de heer R. Donders. Wel uitkijken dat je geen brand krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know.. Maar ik heb die meuk niet in huis. Gewoon de balkondeur openzetten werkt ook als een tierelier..

      Verwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!