donderdag 7 december 2017

Gered door mijn geheugen

Wat sommige vrouwen hebben met schoenen, wat sommige mannen hebben met gereedschap heb ik met handtassen: Je kunt er gevoelsmatig nooit genoeg hebben. Let vooral op het woord 'gevoelsmatig' want in principe heb je aan één goedgekozen handtas  genoeg. Weet mijn verstand. Maar ja. Soms...

Enige tijd geleden zag ik op Facebook een fantastische handtas/rugzak voorbij komen. Ik bekeek het ding grondig en keurde de tas af. Dat kan Facebook niet weten dus die bleef diezelfde tas dagelijks in de zijbalk 'aanbieden'. En ik dacht: 'Mooi, maar niet voor mij'. Tot gisterenavond. 

Gisterenavond bedachten de dames dat die tas het perfecte verjaardagscadeau van hen aan mij zou zijn. En wat denk je? De tas stond niet, ik herhaal niet meer in de zijbalk. Ik moest gaan zoeken. 

Maar denk je dat de dames of ik nog wisten hoe die winkel heet? Ben je gek. We zijn zeker een uur aan het zoeken geweest. Toen zei ik, 'Dames, we stoppen hier mee. Ik heb geen andere tas nodig. Bovendien heb ik mij voorgenomen nooit meer een tas via het internet te kopen omdat ik dan niet kan voelen, ruiken, ervaren hoe die tas precies is'. Morrend legde de dames zich bij het idee even flink geld uit te geven neer. En wat denk je...

Ik wist ineens weer hoe die winkel heet. Ik surfde naar de winkel, zocht de tas op, bekeek de specs en wist het weer: Dat ding was groot genoeg om als weekendtas te dienen. 'Hij is anders wel heel mooi', zei Me. 'Het zijn jouw kleuren', zei Myself. 'Je wordt maar een keer 55', zei Wiebel. 'Hij is zo groot', zei ik waarbij ik mijn handen zeker een meter uit elkaar hield, 'Het is een groot donker gat, canvas is best wel zwaar en hier dus na een keer dragen beland dat mooie cadeau van jullie achter in de kast. Is dat wat jullie willen?'. 

Nee dus. Al is Wiebel al zeker 5 keer naar de tas gaan kijken. Gewoon omdat het kan!

De vraag van vandaag: Heb jij een schoenen-, tassen-, beurzen-, voetballen-, gereedschap-, keukenapparatuur-, etc etc etc-tic of doe je daar niet aan mee?

10 opmerkingen:

  1. Pffff ik ben dol op handtassen en portemonnee's... Hoewel ik me de laatste tijd wel in kan houden heb ik toch nog steeds een K.ipling tas op mijn lijstje staan. Niet te groot en niet te klein (zo'n laatste heb ik gehad en die heb ik weer verkocht op MP). Ze zijn heerlijk licht en bestaan in vele kleuren. De laatste tas die ik gekocht heb in Zuid-Afrika, was achteraf weer veel te zwaar en heeft veel te veel vakjes.. IK ga toch even zoeken want je hebt me wel op een idee gebracht.. Ik mag het hoor, van mezelf! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net alle tassen die ik niet meer gebruik ingepakt om morgen naar de kringloop te brengen. Alleen mijn K.pling rugzakje is gebleven en twee kleine gevalletjes. Oh, en het roze koffertje. Op een dag, als ik het niet verwacht, loop ik tegen de perfecte tas aan en dan mag ik hem van mijzelf kopen. Als hij echt echt echt echt heul erg mooi, niet te zwaar maar wel super praktisch is... Kijken hoe lang dat dat duurt...;-)

      Verwijderen
  2. Ik heb dit gelukkig niet zo heel erg. In tegenstelling tot vriendlief. Die heeft meer kast in gebruik dan ik. Want tja, al die kleding die ze aanbieden is te leuk om te laten hangen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een jurkjestic. En ik houd ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke dag een ander jurkje dragen is normaal; elke dag een andere tas meenemen is gewoon lastig. Jij hebt een zinnige tic!

      Verwijderen
  4. Nee, ik heb geen enkele verzamel tic.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een schriften- pennen- en tassentic. Met verve!
    Wanneer is de heuglijke dag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 7 december... Het duurt dus nog even.. ;-)
      Schriften en pennen... Daar heb ik ook wel een beetje last van..

      Verwijderen

Reacties zijn welkom. Altijd!